Jak działamy
Oznacza to, że nasze honorarium to procent od kwoty odszkodowania, które zostanie wypłacone na Twoją rzecz.
Masz nasze wsparcie
Współpracując z niezależnymi rzeczoznawcami, kadrą biegłych lekarzy oraz tłumaczy zapewniamy profesjonalną obsługę, wsparcie, służymy swoją wiedzą i doświadczeniem.Na każdym etapie
Dążymy do uzyskania jak najwyższych odszkodowań, indywidualnie podchodząc do każdej sprawy. W celu pozyskania maksymalnego świadczenia, w ramach naszych usług zapewniamy obsługę zarówno na etapie przesądowym, jak i w postępowaniu przed Sądem.Nasz obowiązek
Od chwili zaistnienia szkody i zawiadomienia nas o niej przejmujemy na siebie obowiązek zgłoszenia szkody i roszczeń, prowadzenia korespondencji z towarzystwem ubezpieczeniowym, sporządzania wszelkiego rodzaju odwołań.Co nas wyróżnia
W odróżnieniu od większości funkcjonujących na rynku firm zajmujących się dochodzeniem odszkodowań, od samego początku współpracy zapewniamy stałą pomoc adwokata oraz możliwość uzyskiwania bezpłatnych porad prawnych.Realny wpływ
Mamy realny wpływ na wysokość świadczeń, dzięki konsultacjom z biegłymi lekarzami co pozwala oszacować stopień uszczerbku na zdrowiu i wysokość poniesionej straty oraz rozpoznać możliwości związane z uzyskaniem odszkodowania.Kompleksowo
Zapewniamy doradztwo i pomoc prawną, pomagamy kompletować dokumentację, w przypadku skierowania sprawy na drogę sądową zapewniamy reprezentację w Sądzie. Dbamy o terminowość, dokładność, rzetelność i jesteśmy skuteczni.Pomoc prawna
Służymy pomocą w każdej trudnej sytuacji. Powierzając nam swoją sprawę możesz liczyć na naszą wiedzę i kompleksową obsługę prawną, w ramach której odpowiemy na Twoje pytania, wyjaśnimy wszelkie wątpliwości, a także – w razie konieczności – będziemy Cię reprezentować w postępowaniu sądowym (m. in. karnym, cywilnym), odwoławczym, w postępowaniu likwidacyjnym w towarzystwach ubezpieczeniowych i przed Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym.
W ramach konsultacji prawnych chętnie dzielimy się naszą wiedzą obejmującą szeroki zakres dziedzin prawa, w tym prawa karnego, cywilnego, rodzinnego czy spadkowego. Sprawy naszych klientów prowadzą profesjonalni prawnicy, współpracujemy z adwokatami i radcami prawnymi.
Oferujemy pomoc we wszystkich aspektach prawnych, a naszą specjalizacją jest skuteczne dochodzenie odszkodowań – gwarantujemy wsparcie prawne w egzekucji należnych świadczeń. W wielu przypadkach, gdy towarzystwa ubezpieczeniowe zaniżają ich wysokość lub wręcz odmawiają wypłaty, jedynym sposobem na uzyskania odszkodowania jest wystąpienie na drogę sądową.
Odszkodowania ogólne
Szkody osobowe
Poszkodowani (kierujący, pasażerowie, inni uczestnicy), którzy w następstwie wypadku komunikacyjnego doznali obrażeń ciała lub innego cierpienia, mogą z tytułu OC sprawcy szkody ubiegać się o zadośćuczynienie za doznany ból i cierpienie, jak również o odszkodowanie z tytułu poniesionych kosztów i innych strat. Wysokość odszkodowania zależna jest od stopnia uszczerbku na zdrowiu, rodzaju obrażeń, trwałości następstw, stopień doznanego cierpienia.
W procesie uzyskiwania należnego odszkodowania istotne jest zatem zebranie wszelkiej dokumentacji dowodowej – zdjęciowej, medycznej, opinii biegłych i specjalistów, orzeczeń, dokumentacji potwierdzającej wysokość poniesionych kosztów leczenia oraz innych strat. Oferujemy pomoc w pozyskaniu niezbędnej dokumentacji z Policji, szpitali, zakładów opieki zdrowotnej, towarzystw ubezpieczeniowych.
Określenie wysokości zadośćuczynienia adekwatnego do doznanego cierpienia fizycznego i psychicznego jest zadaniem niełatwym i skomplikowanym. Nasi specjaliści z, po konsultacji z ekspertami i biegłymi oszacują wysokość zadośćuczynienia oraz wystąpią z właściwym roszczeniem do towarzystwa ubezpieczeniowego. Podejmiemy się wznowienia procesu likwidacji szkody, także w przypadku gdy wypłacone dotychczas odszkodowanie nie zaspokaja Twoich roszczeń.
Co mam zrobić w przypadku szkody osobowej?
- Poinformuj Policję i Pogotowie o wypadku, pozyskaj dane sprawcy.
- W dniu wypadku odbądź konsultację medyczną (w szpitalu, w przychodni).
- Odbądź wszystkie zalecone konsultacje medyczne, badania, wykup zalecone leki.
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację dotyczącą leczenia skutków wypadku, czyli kartoteki z przychodni, izb przyjęć, szpitali, wypisy i epikryzy ze szpitali, kopie skierowań i zaświadczeń medycznych, historie choroby, zdjęcia urazów (RTG, MR i inne), wyniki badań i konsultacji, dokumentację dotyczącą rehabilitacji, pobytów w ośrodkach leczniczych i sanatoryjnych, kopie druków L4.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące leczenia urazów – kopie faktur, paragonów, rachunków za leczenie, rehabilitację, wykonywanie badań, kopie rachunków za zakup środków medycznych, wszelkie potwierdzenia kosztów leczenia.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty dojazdu do placówek medycznych.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty opieki osób trzecich.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających wysokość dochodów utraconych w związku z niezdolnością do pracy.
- Gromadź wszelką inną dokumentację dotyczącą wypadku, także rachunki dotyczące ponoszonych w związku z nim kosztów.
- Przechowuj notatki urzędowe sporządzone przez Policję, decyzje procesowe wydane przez Policję czy Prokuraturę oraz orzeczenia sądowe, zawiadomienia i wezwania otrzymane z Policji, Prokuratury lub Sądu.
- Przechowuj korespondencję z firmami ubezpieczeniowymi (jeśli miała miejsce).
Szkody rzeczowe i majątkowe
W przypadku, gdy w wypadku komunikacyjnym dochodzi do uszkodzenia mienia, jego utraty lub całkowitego zniszczenia, mamy do czynienia ze szkodą rzeczową, tj. szkodą na mieniu. Jeśli wskutek wypadku doznałeś szkody na dobrach materialnych, możesz występować o odszkodowanie z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia OC sprawcy. Pośród szkód rzeczowych wyróżnić można zniszczenie bądź uszkodzenie samochodu, motocykla czy roweru, odzieży, sprzętu będącego na wyposażeniu pojazdu oraz tego, który znajduje się w pojeździe, a nie jest jego wyposażeniem, bagażu, rzeczy osobistych.
Odszkodowanie w ramach szkody rzeczowej obejmuje także koszt holowania, parkowania uszkodzonego pojazdu, koszt wynajmu samochodu zastępczego, koszt związany z utratą wartości rynkowej pojazdu – w związku z faktem, iż wartość pojazdu, który brał udział w wypadku ulega obniżeniu, nawet w przypadku jego naprawy. Do szkód rzeczowych należą ponadto zniszczenia i uszkodzenia infrastruktury, tj. zabudowań, przedmiotów wokół zabudowań, ogrodzeń, zieleni (krzewów, drzew), urazy zwierząt.
Szkoda na mieniu polega na naruszeniu prawnie chronionych dóbr i interesów. Szkodą na mieniu jest wszelki uszczerbek majątkowy nie polegający na naruszeniu dóbr osobistych, powstały zatem bez związku z osobą poszkodowanego. Zakres szkody na mieniu obejmuje także: pożar, powódź, uszkodzenia będące ich skutkiem, zniszczenia, kradzież cudzej własności, naruszenie majątku jako całości.
Co mam zrobić w przypadku szkody rzeczowej?
- W przypadku zdarzeń komunikacyjnych poinformuj Policję o zdarzeniu, pozyskaj dane sprawcy.
- W przypadku zdarzeń komunikacyjnych – niezwłocznie po zdarzeniu zgłoś Policji uszkodzenie, zniszczenie lub utratę bagażu, przedmiotów osobistych (sprzętu elektronicznego, telefonu, okularów, odzieży i innych).
- W przypadku zdarzeń komunikacyjnych – pozyskaj i przechowuj dokumentację potwierdzającą skalę i zakres uszkodzeń samochodu, motocykla lub roweru, tj. zdjęcia, ekspertyzy, opinie rzeczoznawców, potwierdzenia zakresu uszkodzeń wystawione przez warsztat.
- W przypadku zdarzeń komunikacyjnych – pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące naprawy uszkodzonych w wypadku przedmiotów lub zakupu nowych, kopie faktur, paragonów, rachunków z serwisów, zakładów naprawczych, warsztatów, potwierdzenia zakupu nowych, wszelkie potwierdzenia poniesionych kosztów.
- W przypadku zdarzeń komunikacyjnych – pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty holowania i parkowania uszkodzonego pojazdu.
- W przypadku innych zdarzeń – pozyskaj i przechowuj wszelką dokumentację potwierdzającą okoliczności szkody, skalę i zakres zniszczeń lub uszkodzeń dóbr materialnych, opinie rzeczoznawców, ekspertyzy.
- W przypadku innych zdarzeń – pozyskaj i przechowuj wszelką dokumentację potwierdzającą wysokość kosztów poniesionych w związku z naprawą zniszczonych/uszkodzonych przedmiotów lub zakupu nowych, wyceny nieruchomości, rachunki i faktury za zakup wyposażenia domu/lokali itp.
- W przypadku zdarzeń komunikacyjnych i innych zdarzeń – gromadź i przechowuj wszelką dokumentację potwierdzającą wysokość utraconych dochodów.
- Przechowuj decyzje i korespondencję z firmami ubezpieczeniowymi (jeśli miała miejsce).
Wypadki wskutek zaniedbań
Nierówności nawierzchni chodnika, śliskie drogi, oblodzone jezdnie mogą być powodem złamań, zwichnięć, skręceń. Do uszczerbku na zdrowiu może także dojść w przypadku poślizgnięcia na mokrych podłogach w miejscach publicznych, tj. w urzędach, w sklepach, restauracjach i innych placówkach publicznych, na imprezach masowych oraz jako konsekwencja niewłaściwego zabezpieczenia maszyn czy urządzeń. Nienależycie utrzymana powierzchnia jezdni może być również przyczyną powstania uszkodzeń pojazdu wskutek poruszania się po nienależycie utrzymanej nawierzchni.
W przypadku odniesienia obrażeń ciała z powodu nieodpowiedniego utrzymania stanu dróg, chodników, podłóg, urządzeń w miejscach i lokalach publicznych masz prawo do ubiegania się o wypłatę odszkodowania i zadośćuczynienia od osób lub instytucji odpowiedzialnych za narażenie Twojego zdrowia. Obowiązek zadbania o utrzymanie właściwego stanu dostępnych publicznie elementów lokalu bądź infrastruktury spoczywa bowiem na właścicielu lub zarządcy.
Co mam zrobić w przypadku wypadku wskutek zaniedbania?
- Poinformuj zarządcę lokalu lub terenu, Policję i Pogotowie o wypadku, pozyskaj i przechowuj dane świadków zdarzenia.
- Pozyskaj i przechowuj wszelką dokumentację potwierdzającą okoliczności szkody, dokumentację zdjęciową miejsca wypadku, opinie rzeczoznawców, ekspertyzy, opinie świadków zdarzenia, dokumentację potwierdzającą obecność w miejscu wypadku (bilety, paragony).
- W dniu wypadku odbądź konsultację medyczną (w szpitalu, w przychodni).
- Odbądź wszystkie zalecone konsultacje medyczne, badania, wykup zalecone leki.
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację dotyczącą leczenia skutków wypadku, czyli kartoteki z przychodni, izb przyjęć, szpitali, wypisy i epikryzy ze szpitali, kopie skierowań i zaświadczeń medycznych, historie choroby, zdjęcia urazów (RTG, MR i inne), wyniki badań i konsultacji, dokumentację dotyczącą rehabilitacji, pobytów w ośrodkach leczniczych i sanatoryjnych, kopie druków L4.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące leczenia urazów – kopie faktur, paragonów, rachunków za leczenie, rehabilitację, wykonywanie badań, kopie rachunków za zakup środków medycznych, wszelkie potwierdzenia kosztów leczenia.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty dojazdu do placówek medycznych.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty opieki osób trzecich.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających wysokość dochodów utraconych w związku z niezdolnością do pracy.
- Gromadź wszelką inną dokumentację dotyczącą wypadku, także rachunki dotyczące ponoszonych w związku z nim kosztów.
Wypadki przy pracy
Jeżeli uległeś wypadkowi w pracy, przysługuje Ci świadczenie z tytułu ubezpieczenia społecznego. Dodatkowo, w przypadku gdy Twój ból, cierpienie i poniesione straty są zawinione przez pracodawcę, (przez jego zaniedbanie) bądź innego pracownika, możesz ubiegać się o wypłatę zadośćuczynienia, odszkodowania lub renty.
Wypadek przy pracy ma miejsce, gdy uraz lub śmierć nastąpiły w związku z wykonywaną pracą, tj. podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności albo poleceń przełożonych, w związku z wykonywaniem czynności w interesie pracodawcy, nawet bez polecenia, w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą zakładu pracy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
Na równi z wypadkiem przy pracy traktuje się wypadek, któremu pracownik uległ w czasie podróży służbowej (o ile wypadek nie był spowodowany postępowaniem pracownika, które nie pozostaje w związku z wykonywaniem powierzonych mu zadań), podczas szkolenia, przy wykonywaniu zadań zleconych przez działające u pracodawcy organizacje związkowe.
Udowodnienie odpowiedzialności pracodawcy wymaga często wykazania jego winy (np. nienależyte utrzymanie stanu urządzeń, niewłaściwą organizację pracy itp.), itp., aczkolwiek możliwe jest również wskazanie winy na zasadzie ryzyka.
Co mam zrobić w przypadku wypadku przy pracy?
- Poinformuj pracodawcę o wypadku, pozyskaj i przechowuj dane świadków zdarzenia.
- Pozyskaj i przechowuj wszelką dokumentację potwierdzającą okoliczności wypadku, dokumentację zdjęciową miejsca wypadku, opinie świadków zdarzenia.
- Jeżeli protokół wypadku nie odpowiada rzeczywistemu przebiegowi zdarzenia, nie podpisuj go.
- W dniu wypadku odbądź konsultację medyczną (w szpitalu, w przychodni).
- Odbądź wszystkie zalecone konsultacje medyczne, badania, wykup zalecone leki.
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację dotyczącą leczenia skutków wypadku, czyli kartoteki z przychodni, izb przyjęć, szpitali, wypisy i epikryzy ze szpitali, kopie skierowań i zaświadczeń medycznych, historie choroby, zdjęcia urazów (RTG, MR i inne), wyniki badań i konsultacji, dokumentację dotyczącą rehabilitacji, pobytów w ośrodkach leczniczych i sanatoryjnych, kopie druków L4.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące leczenia urazów – kopie faktur, paragonów, rachunków za leczenie, rehabilitację, wykonywanie badań, kopie rachunków za zakup środków medycznych, wszelkie potwierdzenia kosztów leczenia.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty dojazdu do placówek medycznych.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty opieki osób trzecich.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających wysokość dochodów utraconych w związku z niezdolnością do pracy.
- Gromadź wszelką inną dokumentację dotyczącą wypadku, także rachunki dotyczące ponoszonych w związku z nim kosztów.
Błędy lekarskie
Błąd w sztuce lekarskiej to „postępowanie sprzeczne z powszechnie uznanymi zasadami wiedzy medycznej”. Jest nim zatem czynność (zaniechanie) lekarza w zakresie diagnozy i terapii, niezgodna z nauką medyczną w zakresie dla lekarza dostępnym.
Jeżeli w wyniku błędnej diagnozy, nieodpowiedniego leczenia (także zabiegów) lub diagnozy opóźniającej właściwe leczenie nastąpił rozwój choroby albo doszło do uszkodzenia ciała, zakażenia, rozstroju zdrowia bądź śmierci, poszkodowanemu lub jego spadkobiercy przysługuje prawo ubiegania się o odszkodowanie i zadośćuczynienia. Prawo do odszkodowania i zadośćuczynienia przysługuje bez względu na to, czy leczenie odbywało się w placówce NFZ, czy w prywatnej.
Odszkodowanie za błąd lekarski oznacza zrekompensowanie krzywdy, jakiej poszkodowany doznał na skutek niewłaściwie udzielonych świadczeń zdrowotnych. Rekompensata ta dotyczy zadośćuczynienia, kosztów leczenia mającego na celu odwrócenie skutków błędu, kosztów leków i środków medycznych, kosztów adaptacji mieszkania na potrzeby osoby niepełnosprawnej, kosztów diety specjalistycznej, opieki osób trzecich. W przypadku stałych kosztów leczenia, poszkodowany może ubiegać się o przyznanie renty.
Co mam zrobić w przypadku błędu medycznego?
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację dotyczącą leczenia, czyli kartoteki z przychodni, izb przyjęć, szpitali, wypisy i epikryzy ze szpitali, kopie skierowań i zaświadczeń medycznych, historie choroby, zdjęcia urazów (RTG, MR i inne), wyniki badań i konsultacji, dokumentację dotyczącą rehabilitacji, pobytów w ośrodkach leczniczych i sanatoryjnych, kopie druków L4.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty leczenia – kopie faktur, paragonów, rachunków za leczenie, rehabilitację, wykonywanie badań, kopie rachunków za zakup środków medycznych, wszelkie potwierdzenia kosztów leczenia.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty dojazdu do placówek medycznych.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty opieki osób trzecich.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających wysokość dochodów utraconych w związku z niezdolnością do pracy.
- Pozyskaj i przechowuj wszelką inną dokumentację potwierdzającą okoliczności leczenia, dokumentację zdjęciową, opinie świadków, także rachunki dotyczące ponoszonych kosztów.
Wypadki za granicą
W przypadku gdy do zdarzenia doszło poza granicami Polski, przebieg procedury dochodzenia roszczeń odszkodowawczych jest zależny o d tego, w jakim państwie miał miejsce wypadek lub – w przypadku zdarzeń komunikacyjnych – gdzie były zarejestrowane samochody jego uczestników.
Jeżeli uległeś wypadkowi za granicą, poprowadzimy postępowanie przeciwko zagranicznemu ubezpieczycielowi, pomożemy w tłumaczeniu dokumentacji, zgromadzeniu niezbędnej dokumentacji.
Co mam zrobić w przypadku wypadku za granicą?
- Poinformuj lokalną Policję i – jeśli doszło do urazów ciała – Pogotowie o wypadku
- Pozyskaj i przechowuj oświadczenie sprawcy o okolicznościach zdarzenia. Oświadczenie takie powinno zawierać dane osobowe uczestników zdarzenia, miejsce, datę i godzinę zdarzenia, marki i numery rejestracyjne pojazdów uczestniczących w wypadku, numery polis i nazwę towarzystw ubezpieczeniowych, dane świadków wypadku, opis wypadku – najlepiej wraz ze szkicem, podpisy uczestników wypadku.
- Pozyskaj i przechowuj dane dotyczące zagranicznych akt sprawy, tj. informacje na temat organu, który prowadzi postępowanie, sygnatury akt, dane kontaktowe.
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację zdjęciową potwierdzającą okoliczności zdarzenia, uszkodzenia pojazdu.
- Jeśli doszło do obrażeń – w dniu wypadku odbądź konsultację medyczną.
- Odbądź wszystkie zalecone konsultacje medyczne, badania, wykup zalecone leki.
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację dotyczącą leczenia skutków wypadku, czyli kartoteki z przychodni, izb przyjęć, szpitali, wypisy i epikryzy ze szpitali, kopie skierowań i zaświadczeń medycznych, historie choroby, zdjęcia urazów (RTG, MR i inne), wyniki badań i konsultacji, dokumentację dotyczącą rehabilitacji, pobytów w ośrodkach leczniczych i sanatoryjnych, kopie druków L4.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące leczenia urazów – kopie faktur, paragonów, rachunków za leczenie, rehabilitację, wykonywanie badań, kopie rachunków za zakup środków medycznych, wszelkie potwierdzenia kosztów leczenia.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty dojazdu do placówek medycznych.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty opieki osób trzecich.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających wysokość dochodów utraconych w związku z niezdolnością do pracy.
- Gromadź wszelką inną dokumentację dotyczącą wypadku, także rachunki dotyczące ponoszonych w związku z nim kosztów.
- Przechowuj korespondencję z firmami ubezpieczeniowymi (jeśli miała miejsce).
Inne
Pomożemy w przypadku dochodzenia odszkodowania z tytułu zdarzeń objętych zakresem umowy ubezpieczenia dobrowolnego AC, NNW, OC dobrowolne, ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia mienia, ubezpieczenia turystycznego, w przypadku zdarzeń sprzed lat, wypadków śmiertelnych, wypadków w rolnictwie, odszkodowań za służebność przesyłu oraz w innych sprawach odszkodowawczych.
Odszkodowania komunikacyjne
Wypadki drogowe
Oferujemy pomoc w uzyskaniu odszkodowania za szkodę materialną, która powstała na skutek wypadku drogowego (uszkodzenie, zniszczenie lub utrata rzeczy osobistych) oraz w dochodzeniu zadośćuczynienia za doznany ból, krzywdę, cierpienie fizyczne i psychiczne. Pomagamy także w uzyskaniu zwrotu kosztów leczenia i rehabilitacji, kosztów opieki osób trzecich, dochodów utraconych w związku ze zdarzeniem, specjalistycznej diety, zwrotu kosztów dojazdów do placówek medycznych, zwrot kosztów przystosowania pomieszczeń na potrzeby osób niepełnosprawnych, zwrotu kosztów zakupu specjalistycznego sprzętu, renty z tytułu niezdolności do pracy, renty z tytułu zwiększonych potrzeb, zwrotu kosztów pogrzebu, zadośćuczynienia po śmierci osoby bliskiej, renty alimentacyjnej po zmarłym dla żony, dzieci i innych osób, którym zmarły dostarczał środki utrzymania, zwrotu kosztów naprawy samochodu, jego holowania, parkowania.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w działalności odszkodowawczej, wiedzę o branży ubezpieczeniowej oraz znajomość przepisów prawa, co pozwala nam skutecznie dochodzić odszkodowań od towarzystw ubezpieczeniowych oraz innych podmiotów, instytucji czy osób. Specjalizujemy się w uzyskiwaniu świadczeń pieniężnych na rzecz osób poszkodowanych w następstwie wypadków komunikacyjnych.
Odszkodowania z tytułu wypadku komunikacyjnego – z polisy OC sprawcy zdarzenia – można dochodzić zarówno na rzecz kierowcy i pasażerów pojazdu poszkodowanego, jak i w imieniu pasażerów podróżujących pojazdem sprawcy. Przysługuje ono także pieszym i rowerzystom potrąconym w trakcie prawidłowego poruszania się w ruchu drogowym.
Co mam zrobić w przypadku wypadku komunikacyjnego?
- Poinformuj Policję i Pogotowie o wypadku, pozyskaj dane sprawcy.
- Pozyskaj notatkę policyjną z miejsca zdarzenia. Jeśli z jakiegoś powodu na miejsce zdarzenia nie była wzywana Policja, pozyskaj oświadczenie sprawcy o okolicznościach zdarzenia. Oświadczenie takie powinno zawierać dane osobowe uczestników zdarzenia, miejsce, datę i godzinę zdarzenia, numery polis i nazwę towarzystw ubezpieczeniowych, dane świadków wypadku, opis wypadku – najlepiej wraz ze szkicem, podpisy uczestników wypadku.
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację zdjęciową potwierdzającą okoliczności zdarzenia, uszkodzenia pojazdu.
- Niezwłocznie po zdarzeniu zgłoś Policji uszkodzenie, zniszczenie lub utratę bagażu, przedmiotów osobistych (sprzętu elektronicznego, telefonu, okularów, odzieży i innych).
- Jeśli doszło do obrażeń – w dniu wypadku odbądź konsultację medyczną (w szpitalu, w przychodni).
- Pozyskaj i przechowuj dokumentację dotyczącą leczenia skutków wypadku, czyli kartoteki z przychodni, izb przyjęć, szpitali, wypisy i epikryzy ze szpitali, kopie skierowań i zaświadczeń medycznych, historie choroby, zdjęcia urazów (RTG, MR i inne), wyniki badań i konsultacji, dokumentację dotyczącą rehabilitacji, pobytów w ośrodkach leczniczych i sanatoryjnych, kopie druków L4.
- Odbądź wszystkie zalecone konsultacje medyczne, badania, wykup zalecone leki.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące leczenia urazów – kopie faktur, paragonów, rachunków za leczenie, rehabilitację, wykonywanie badań, kopie rachunków za zakup środków medycznych, wszelkie potwierdzenia kosztów leczenia.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty dojazdu do placówek medycznych.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty opieki osób trzecich.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających wysokość dochodów utraconych w związku z niezdolnością do pracy.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesione koszty dotyczące naprawy uszkodzonych w wypadku przedmiotów lub zakupu nowych, kopie faktur, paragonów, rachunków z serwisów, zakładów naprawczych, warsztatów, potwierdzenia zakupu nowych, wszelkie potwierdzenia poniesionych kosztów.
- Pozyskaj i przechowuj kopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty holowania i parkowania uszkodzonego pojazdu.
- Gromadź wszelką inną dokumentację dotyczącą wypadku, także rachunki dotyczące ponoszonych w związku z nim kosztów.
- Przechowuj notatki urzędowe sporządzone przez Policję, decyzje procesowe wydane przez Policję czy Prokuraturę oraz orzeczenia sądowe, zawiadomienia i wezwania otrzymane z Policji, Prokuratury lub Sądu.
- Przechowuj korespondencję z firmami ubezpieczeniowymi (jeśli miała miejsce).
Pomoc drogowa i pojazdy zastępcze
Kompleksowo pomagamy ofiarom wypadków. Jeżeli byłeś uczestnikiem wypadku nie ze swojej winy, Twój samochód nie nadaje się do użytkowania, potrzebujesz pomocy w dopełnieniu formalności związanych z wypadkiem, wskazówek, co robić i gdzie szukać pomocy – Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się resztą.